www.CaspianOne.ir فروشگاه کاسپین 1

www.CaspianOne.ir فروشگاه کاسپین 1

عرضه نرم افزار،کتاب برنامه آموزش های تخصصی فنی و مهندسی معماری عمران مکانیک برق الکترونیک آمار ریاضیات تدوین ویرایش فیلم ویدئو عکس تصویرصوت و...
www.CaspianOne.ir فروشگاه کاسپین 1

www.CaspianOne.ir فروشگاه کاسپین 1

عرضه نرم افزار،کتاب برنامه آموزش های تخصصی فنی و مهندسی معماری عمران مکانیک برق الکترونیک آمار ریاضیات تدوین ویرایش فیلم ویدئو عکس تصویرصوت و...

روش و چگونگی نصب فعال نمودن و آزمایش کارت شبکه حقیقی و مجازی

روش و چگونگی نصب فعال نمودن و آزمایش کارت شبکه به صورت حقیقی و مجازی

در صورتی که کامپیوتر شما دارای کارت شبکه باشد ، آن را نصب و راه اندازی نمایید . کارت شبکه چیزی شبیه مودم است که دقیقا مانند مودم یک ورودی سوکت و چراغ ال ای دی LED دارد که در زمان فعال بودن روشن و ورود و خروج اطلاعات روشن خاموش می شود و فرقش با مودم نوع سوکت آن 8 تایی به جای 2 تایی خط تلفن می باشد . برای متمایز نمودن امروزه سوکت آن را کمی عریض تر می سازند که بزرگتر بودن آن مشخص است . ممکن است بر روی مادربرد Main board نزدیک به محل USBباشد در غیر این صورت برای استفاده از ADSL و خدمات شبکه باید کارت آن را مانند مودم خریداری و بر روی دستگاه نصب نمایید .  


 

طریقه شناخت کارت شبکه درکامپیوتر ؛ آیا کارت شبکه دارد ؟ ویندوز شما کارت شبکه را می شناسد؟ 

روش یک بازدید سخت افزارها ، در صورتی که سخت افزاری نصب نشده باشد با استفاده از سی دی راه انداز CD-Driver و .. سخت افزار کامپیوتر خود را به صورت کامل نصب نمایید زیرا ممکن است کارت شبکه شما هنوز نصب نشده باشد . بعد از شناخت کامل سخت افزارها در ویندوز ، کارت شبکه چیزی شبیه این عکس در سخت افزار با نام های Network adapters , Ethernet Controller می باشد ، در صفحه ارتباطات اینترنت نیز می توان به وجود و فعال بودن کارت شبکه پی برد . فعال/غیرفعال کردن آن نیز با راست کلیک نمودن بر روی آن در سخت افزار یا صفحه اتصال شبکه و فعال نمودن آن Enable/Disable می باشد . 
در صورتی که کامپیوتر شما دارای کارت شبکه نباشد می توان به روشی غیر استاندارد مشکل را حل نمود ، این روش موقت و صد در صد موفق نیست و تایید نمی گردد ولی در اکثر مواقع می توان از آن بهره برد . ایجاد و نصب یک کارت شبکه مجازی . نرم افزارهایی هستند که با کمک آنها می توانید انواع درایو و سخت افزارهای مجازی را ایجاد کنید . بسیاری از این نرم افزارها جزء مجموعه نرم افزارهای ایجاد شبکه و اینترنت مجازی برای آموزش شبکه در یک کامپیوتر می باشند که حتی یک یا چند کامپیوتر را می توان در داخل کامپیوتر شبیه سازی مجازی و شبکه نمود . Virtual PC , Virtual Drive نام عمومی این نرم افزارها می باشد . اما ما از روش ساده که این نرم افزارها از آن استفاده می کنند استفاده خواهیم نمود . نصب یک کارت شبکه در حالی که شما کارت شبکه فیزیکی و واقعی ندارید . حتی شناخت ناقص و غیر فعال آن مشکل نداشتن کارت شبکه را حل می کند . به قسمت کنترل پنل Control Panel >> Add Hardware رفته و یک کارت شبکه دلخواه از لیست موجود یا با استفاده از برنامه درایورها – تعدادی درایور کارت شبکه برای دانلود در زیر قرار داده شده است – نصب کنید . در ویزارد نصب سخت افزار : Add New Hardware Wizard گزینه اول یعنی بله من سخت افزار را به صورت فیزیکی نصب نموده ام را انتخاب نمایید . گزینه زیر
Yes, I have already to connected the hardware



در مرحله بعد فهرست سخت افزارهای شناخته شده در سیستم ویندوز شما نمایش داده می شود ، در انتهای این فهرست گزینه اضافه نمودن سخت افزار جدید Add the new hardware device    را انتخاب و به مرحله بعد بروید .



و بدون انتخاب گزینه جستجو  Search  گزینه دوم نصب دستی سخت افزار را انتخاب نمایید . Manually  مانند شکل زیر :

Add the new hardware device نصب دستی سخت افزار


در صفحه بعدی فهرستی از سخت افزار های پیش فرض که ویندوز شما قادر به شناسایی و یا نصب آنها می باشد نمایش داده می شود می توانید یک کارت شبکه Network adapters به صورت دلخواه انتخاب نمایید یا با استفاده از گزینه Have Disk یک درایور دیگر کارت شبکه با استفاده از برنامه درایورها – تعدادی درایور کارت شبکه برای دانلود در زیر قرار داده شده است – نصب کنید . با نصب و شناسایی تقریبی یکی از این کارت های شبکه شما دارای کارت شبکه شده و کامپیوتر سیستم شما کارت شبکه ای در سخت افزارها شناسایی می کند . 



این روش در تمام ویندوزها Seven 7 Vista XP Server 2003 2008 2000 98  قابل اجراء می باشد ، ما به صورت میانه و استاندارد ویندوز XP را مورد استفاده قرار داده ایم اما روش و گزینه ها در تمام ویندوزها کاملا یکسان است .

تعدادی درایور برنامه سخت افزاری کارت شبکه برای دانلود قرار داده ایم تا استفاده کنید .

Realtek_RTL8139         Marvell_Yukon       D-LINK_LAN        Micronet_LAN 

Realtek_RTL8139          Marvell_Yukon       D-LINK_LAN        Micronet_LAN 


جستجوی این نرم افزار ها در شبکه فروشگاه های ایران مارک سنتر :



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد